Ile kosztuje taka reklama na Facebooku?

#socialmedia #marketing #facebook ads

10.06.2021

Cześć!

W dzisiejszym wpisie omawiam 5 najważniejszych czynników, które koniecznie musisz przeanalizować przed rozpoczęciem działań z pomocą Facebook Ads! ✌🏻

"Jaki jest koszt kampanii na Facebooku?" to jedno z najczęstszych pytań, które otrzymuję na początku rozmów klientami. To całkowicie zrozumiała sprawa: w końcu trzeba zaplanować budżet na marketing!

Bardzo chętnie odpowiedziałabym na to pytanie podając konkretne kwoty, ale prawda jest taka, że TO ZALEŻY. 🤷🏼‍♀

sprawdza telefon

  1. KONKURENCJA
    • jak liczni konkurenci prowadzą działania na Facebooku? Pamiętaj, że istnieje coś takiego jak biblioteka reklam, gdzie możesz sprawdzić reklamy wszystkich swoich konkurentów łącznie z kreacją (czyli grafiką + tekstem, a nawet datą rozpoczęcia reklamy)! 🔥
  2. DATA
    • planujesz kampanię w okresie Black Friday lub przed świętami? Pamiętaj o tym, że stawki idą w górę! Im więcej reklam, tym droższe miejsce na tablicy naszego użytkownika. 💸
  3. CEL
    • sprzedaż produktu nie zawsze oznacza konwersję jako cel! Zarzucenie zbyt wysoko poprzeczki przy zbyt małej ilości danych może sprawić, że stawki pójdą mocno w górę. Warto zbierać cenne dane i działać z reklamami (nawet przy niskich budżetach) o wiele wcześniej, niż planujesz zacząć faktyczną sprzedaż! Dzięki temu dostarczysz systemowi o wiele więcej informacji do przetworzenia, przez co w przyszłości będzie kierował Twoje reklamy o wiele dokładniej! 📈 Warto też rozpisać sobie konkretne liczby lub nawet przedział (chcę sprzedać X sztuk produktu, moja marża wynosi XY, więc kosz za jeden zakup nie powinien przekraczać XYZ).
  4. DANE
    • czy to Twoja pierwsza kampania? Czy posiadasz www, a jeśli tak: czy masz pixel Facebooka? Jeśli jesteś w trakcie przygotowywania swojej strony www, nie martw się! Są sposoby na to, aby wrócić z remarketingiem nawet do odbiorców którzy natknęli się na Twoją markę jedynie na Facebooku lub Instagramie. Już niedługo więcej informacji na ten temat na blogu! 😎
  5. STAWKI
    • orientacyjne stawki w konkretnej branży jesteśmy w stanie określić na podstawie Menedżera Reklam. Co prawda mogą one zdecydowanie odbiegać od rzeczywistości, ale będą z pewnością drogowskazem dla tych, dla których menedżer reklam na Facebooku to jeszcze nieznane rejony!

\ Mam nadzieję, że te wytyczne pomogą Ci spojrzeć na planowanie kampanii z 'lotu ptaka' i przeanalizować sytuację: spróbuj plan pierwszej kampanii rozpisać sobie w Excelu lub nawet na kartce i dzięki temu analiza i rozłożenie budżetu na pierwsze działania Facebook Ads będą o wiele prostsze. A jeśli potrzebujesz pomocy - wiesz, gdzie mnie szukać! 😉

Ada